خرید زمین چیست و چه مزایای دارد؟

2023-05-03
۰ Comments
خرید زمین چیست و چه مزایای دارد

خرید زمین فرصت بسیار مناسبی است و از مزایای بسیاری برخوردار است که آن را وسیله ای نقلیه برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است. برخی افراد نیز به دلیل باورها و تصورات غلط در مورد سرمایه گذاری در زمین، آن را نادیده می گیرند.

باورهای اشتباهی در مورد سرمایه گذاری زمین وجود دارد که در ادامه این مقاله به آنها می پردازیم و در مورد مزایای آن نیز صحبت خواهیم کرد.

خرید زمین چیست؟

خرید زمین، جزو دارایی مشهود به حساب می آید که به دارایی های می گویند که بتوان آن را لمس کرد و وجود فیزیکی داشته باشد. سرمایه گذاری در زمین که از لحاظ فیزیکی وجود آن را حس می کنید، به شما احساس راحتی می دهد. در این نوع دارایی شما می توانید به راحتی و مستقیم آن را اندازه گیری کنید و از امنیت بالایی نیز برخوردار است.

سرمایه گذاری زمین

مزایای خرید زمین

خرید زمین مزایای زیادی دارد که عبارت است از:

مقرون به صرفه بودن: خرید زمین نسبت به خرید خانه بسیار مقرون به صرفه است؛ همچنین خرید زمین به شما این امکان را می دهد که با سرمایه کم وارد بازار مسکن شوید. از طرفی نیز نرخ مالیات بر زمین کمتر از خرید ملک است.

نگهداری زمین: از دیگر مزیت های خوب خرید زمین این است که شما دیگر نگران نگهداری و تعمیر وسیله ای را ندارید. اگر اشخاصی به دنبال سرمایه گذاری با استرس کم یا بدون استرس هستند، خرید زمین گزینه مناسبی است و یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت و طولانی به حساب می آید.

سود زیاد:  سرمایه گذاری در زمین برخلاف نظریه های اشتباه، از مزیت های بالایی نسبت به سرمایه گذاری در بخش های دیگر املاک و مستغلات دارد. یکی از برترین مزیت ها، درآمد بالای آن است.

مناطق خوب برای خرید زمین

تنها به دلیل سودآوری بالا، زمینی را خریداری نکنید و قبل از آن باید هدف خود را مشخص سازید. در برخی مواقع نیاز است برنامه ریزی بلند مدتی را برای بهره وری از زمینی که می خواهید آن را بخرید، داشته باشید.

اگر شما خریدار زمینی باشید باید قبل از این کار انواع زمین را بشناسید و برای اینکه شهر و منطقه مناسب را پیدا کنید، بهتر است که آنجا را از لحاظ مسیرهای دسترسی، مجوزهای ساخت و ساز و امکانات مورد بررسی قرار دهید.

مقایسه خرید زمین با ویلا یا آپارتمان

از مواردی که امکان دارد ذهن خریداران را مشغول کند، انتخاب بین خرید زمین یا خرید آپارتمان و ویلا است که برای بررسی باید موارد مختلف را در نظر گرفت. در این باره می توان به مواردی مانند تامین بودجه، موقعیت مکانی، نوع زمین یا خانه می توان اشاره کرد.

اگر در شرایطی هستید که مبلغی در دست داشته و شک دارید که در چه زمینه ای بخواهید سرمایه گذاری کنید، خرید زمین بهترین گزینه برای شما است. به این دلیل که زمین ملک خاکی به شمار می رود و در گذشت زمان دچار فرسودگی نمی شود و ثابت می ماند.

همچنین برخلاف خانه های ویلایی و آپارتمان ها در طول زمان دچار خرابی نمی شود و روز به روز بر ارزش آن بدون اینکه هزینه ای داشته باشد، افزوده می شود.

در همین راستا این مورد قابل توجه است که در هنگام خرید زمین، محل خرید را چه جایی انتخاب کنیم؟

هر هدفی در خریدن زمین دارید، نباید اجازه دهید که این خرید شما را ناامید کند. نقاط مختلف و خوش آب و هوایی وجود دارد که بسیاری از افراد از نقاط مختلف زمین هایی را در این مناطق خریداری و شروع به ساخت و ساز کرده اند.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله سرمایه گذاری با خرید ویلا در شمال پیشنهاد می شود.

خرید زمین در شمال

چگونگی خرید زمین در شمال

شما می توانید از طریق روزنامه ها، سایت ها و روزنامه ها تبلیغاتی را ببینید که مرتبط با خرید و فروش زمین یا ویلا است. قبل از اینکه به آگهی های منتشر شده اعتماد کنید، نباید بدون پرس و جو و تحقیق برای خرید آنها اقدام کنید. برای خرید نکاتی وجود دارد که لازم است آنها را به صورت دقیق بررسی کنید که عبارت است از:

اطلاعات لازم در مورد زمین در شمال

برای خرید زمین در شمال باید موارد مورد نیاز را رعایت کنید که لازم است اطلاعات کافی را در مورد منطقه، موقعیت و کاربری زمین، آینده ای که پیش روی آن است و موارد هویتی از صاحب ملک داشته باشید.

مذاکره با فروشنده

شما باید برای خرید زمین یا ملک با فروشنده به مذاکره بپردازید و در نهایت به توافق دست پیدا کنید.

تنظیم و نوشتن قرارداد و ثبت سند

یکی از مهم ترین و حساس ترین قسمت معامله نوشتن قرارداد یا همان مبایعه نامه است که بهتر است وکیل و مشاور حقوقی برای جلسات مذاکره حضور داشته باشد. همچنین سند در یک دفترخانه اسناد رسمی معتبر به ثبت برسد.

ضررهای بی توجهی در خرید زمین 

اگر در شرایطی به مفاد قرارداد و نکاتی که در مورد خرید زمین توجه نداشته باشید، نتیجه ای جز ناامیدی و از بین رفتن سرمایه شما ندارد. به این دلیل که اگر فروشنده یک شخص کلاهبرداری باشد و بفهمد شما بی تجربه هستید با توجه به شگردها و تکنیک هایی که در دست دارد، در نوشتن قرارداد استفاده می کند و این کار سبب نابودی و از بین رفتن پول و سرمایه شما می شود.

خرید یا اجاره ویلا، ملک و زمین با ویلاپرایس

در هر کجای ایران که باشید می توانید با استفاده از خدمات مجموعه ویلاپرایس خانه، زمین و ویلا مناسب خود را خریداری یا اجاره کنید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با پشتیبانی ویلاپرایس تماس بگیرید. 

Leave a Comment