سرمایه گذاری با خرید ویلا در شمال

2023-05-02
۰ Comments
سرمایه گذاری با خرید ویلا در شمال

برای خرید ویلا در شمال  اولین سوالی که ذهن شما را درگیر می کند این است که آیا خرید ویلا در شمال سرمایه گذاری درستی است؟ باید بگوییم که جواب این سوال بستگی به نوع خرید و دید شما به سرمایه گذاری دارد.

در سال های اخیر افرادی که به دنبال خرید ویلا در شمال می گردند، علاوه بر آنکه به داشتن مکانی برای تفریح می اندیشند، به فکر سرمایه گذاری در این منطقه نیز فکر می کنند. از این رو این افراد سودی دو طرفه خواهند داشت.

در این مقاله ابتدا برای آگاهی بیشتر نوع کاربری زمین در شمال توضیح داده شده، سپس در مورد سرمایه گذاری و خرید ویلا در شمال مورد بررسی قرار گرفته است.

انواع مختلف کاربری زمین در شمال

به نوع استفاده انسان از زمین، کاربری زمین گفته می شود. به این معنی که نحوه استفاده از زمین خریداری شده که نشان دهنده استفاده در آینده از این زمین ها است.

دلیل تعیین کاربری برای زمین

مهم ترین و اصلی ترین دلیل برای اینکه این طرح اجرا می شود، به این دلیل است که اهداف زیست محیطی را حفظ کنند. این نوع کاربری ها سبب جلوگیری از تخریب زمین و حفظ پیوند مابین شهر و طبیعت؛ همچنین باعث حفظ و نگهداری از منابع تاریخی و فرهنگی برای رفاه حال مردم شده است.

یکی دیگر از دلایلی که می توان بری تعیین کاربری ها در نظر گرفت این است که نوع فعالیت ها و عملکردها در چه جایی و مکانی صورت می پذیرد.

خرید ویلا در شمال

انواع کاربری های زمین

زمین ها را براساس نوع فعالیت هایی که صورت می گیرد به چند دسته متفاوت تقسیم بندی می کنند که عبارت است از:

زمین مسکونی در شمال

زمین هایی که هنوز در آنها ساخت و سازی صورت نگرفته است؛ ولی مجوزهای لازم از سوی شهرداری برای ساخت واحدهای مسکونی برای آنها صادر شده است یا می توان برای آنها مجوزها را از شهرداری اخذ کرد.

۱- زمین کشاورزی در شمال

این زمین ها را به دو دسته می توان تقسیم بندی کرد که عبارتند از:

۲- زمین زراعی

به زمین های زود بازدهی که در آنها محصولاتی حداکثر یک و یا دوساله مثل برنج کشت می شوند، گفته می شود. این نوع زمین ها بیشتر در روستاهای کوچک یا روستاهایی که بزرگ شده و تبدیل به شهر شده اند، به چشم می خورد.

۳- باغ

زمین هایی که به تعدادی که قانون اجازه داده است، درخت کاشته شده باشد یا طرح های تفضیلی که به باغ تبدیل شده اند.

۴- زمین تجاری در شمال

به آن دسته از ملک ها گفته می شود که سند تجاری داشته باشند. مانند مغازه ها، دفاتر خدماتی، رستوران ها یا عمده فروشی ها و از این دسته واحدها که دارای کاربری تجاری هستند.

مسئله مهمی که در این نوع کاربری ها وجود دارد، این است که مجوز تجاری تنها برای یک ملک است و صرفاً وجود یک دفتر در یک مکانی را نمی توان کاربری تجاری برای آن ملک به حساب آورد.

۵- زمین صنعتی در شمال

در این نوع زمین ها، ملک هایی همانند شرکت ها، انبارها، مراکز تولیدی بزرگ، کارخانه و کارگاه ها ساخته شده اند.  اغلب مواقع این نوع ملک ها خارج از محدوده شهری وجود دارند. در بعضی حالات نیز امکان دارد این نوع املاک در شهرهای کوچک احداث شده باشند؛ ولی با گذر زمان و بزرگ شدن بافت شهری این نوع ملک در وسط شهر قرار گرفته باشد که در این رابطه مسئولان آن شهر سعی می کنند این املاک را به بیرون از محدوده شهری و به شهرک های صنعتی منتقل کنند.

۶- زمین با کاربری ورزشی

استادیوم ها و باشگاه های ورزشی، زمین های بازی، استخرها و بسیاری از موارد این قبیل شامل زمین های با کاربری ورزشی هستند که این نوع کاربری چند سالی است که رونق بیشتری در کشور داشته است.

۷- زمین با کاربری معدن

این نوع کاربری ها را برای زمین هایی که ماده های قابل استخراج و با ارزشی در خود دارند، داده می شود. توجه داشته باشید اشخاصی که در زمین های بدون مالک، معدنی کشف کرده باشد، مالک آنجا خواهد شد.

۸- زمین  با کاربری آموزشی

دانشگاه، دبیرستان و مواردی از این قبیل جزو زمین های با کاربری آموزشی هستند. فعالیت هایی که در این اراضی می توانند فعالیت داشته باشند، بر اساس رده های مختلف است.

خرید ویلا برای سرمایه گذاری در شمال

سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در شمال عمدتاً به سراغ ویلا، باغ یا زمین می روند. به همین علت می توان گفت که یکی از بهترین سرمایه گذاری در شمال کشور خرید ویلا، زمین و باغ ها هستند. مناطق شمال تنها جنبه اقتصادی ندارند و بهره مندی از آب و هوای آن نیز می تواند شما را جذب کند.

نکاتی مهم برای سرمایه گذاری در شمال

برای این کار باید دید گسترده ای داشته باشید، به این معنی که سرمایه گذاری شما به گونه ای باشد که بتوانید در صورت نیاز به راحتی آن را به فروش برسانید و به راحتی مشتری خوبی پیدا کنید و  مطمئن شوید که سرمایه شما سودآور بوده و از بین نرفته است.

سرمایه گذاری در شمال با خرید ویلا

یکی از بهترین و منطقی ترین روش ها و کم خرج ترین راه برای افرادی که به دنبال سرمایه گذاری در شمال ایران هستند، خرید ویلا است که شهر مازندران در میان شهرهای شمالی یکی از برترین ها در این زمینه به حساب می آید.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله تفاوت های خانه شمالی با خانه جنوبی پیشنهاد می شود

خرید و اجاره ویلا شمال

چگونگی سرمایه گذاری مطمئن در شمال

برای اینکه بخواهیم حوزه خرید ملک یا ویلا را در شمال به عنوان سرمایه گذاری مد نظر قرار دهیم باید ببینیم که کدام یک از مناطق توریستی و مورد توجه است. این در حالی است که آب و هوای شهرهای شمالی کشور تقریباً مشابه با یکدیگر است؛ اما مردم به نسبت دلایلی که دارند یکی از مناظق را ترجیح می دهند. برخی شهرهای شمال کشور مانند سواحل محمد آباد و نوشهر نیز به دلایل راه های ارتباطی مناسب و دسترسی عالی انتخاب های مناسبی هستند.

بهترین موقعیت مکانی برای سرمایه گذاری در شمال

خرید ویلا در مناطقی که اشباع نشده است، بهترین موقعیت برای سرمایه گذاری خواهد بود و رشد سرمایه زیادی را به همراه دارد. مناطقی که در ابتدای راه توسعه و پیشرفت هستند، بهترین مکان برای سرمایه گذاری در شمال کشور به حساب می آید.

سرمایه گذاری با استفاده از خرید زمین در شمال

از راه های دیگری که برای سرمایه گذاری در شمال کشور مناسب هستند، خرید زمین است که برای توسعه کشاورزی انجام می شود. به دلیل بارش باران فراوان و  آب و هوای مرطوب محل مناسبی برای پرورش و رشد گیاهان است.

این مناطق به دلیل کشت برنج و انواع مرکبات از رونق بالایی برخوردار است و اشخاصی که به دنبال کارآفرینی در حوزه کشاورزی هستند، می توانند با پرداخت هزینه های پایین، بهترین زمین ها را در شمال خریداری کرده و در آن سرمایه گذاری کنند.

خرید یا اجاره ویلا، ملک و زمین با ویلاپرایس

در هر کجای ایران که باشید می توانید با استفاده از خدمات مجموعه ویلاپرایس خانه، زمین و ویلا مناسب خود را خریداری یا اجاره کنید. 

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با پشتیبانی ویلاپرایس تماس بگیرید. 

Leave a Comment